Merhaba Değerli [MENTION=13045]yemyeshill[/MENTION]
Çocuğun öğrenme süreçlerinin sağlıklı devam edebilmesi için merak-heves-istek zincirinin kırılmaması gerek. Adem Hoca bundan bahsediyor zaman zaman. Denk gelmişsinizdir belki.
Siz çocuğunuza bakınca nerede görüyorsunuz onu? Merakı var mı öğrenmeye? Ya da merakı var fakat hevesi mi kırılmış? Nasıl tarif edersiniz?
Bununla birlikte bir de okul ortamı ve öğretmen tutumu etkiliyor olabilir çocuğu. Çocuk ruhunu hisseden bir öğretmen ve sağlıklı ilişkiler kurabildiği, kendini güvende hissedebildiği bir okul ortamı var mı dersiniz?
Bir de okuma alışkanlığı ile ilgili kısa bir not paylaşayım. Okumak, merak uyandıran bir konuyu takip etmek isteği ile devam eder. Bazen okuldan önerilen kitap setleri oluyor. Bu kitaplar çocukta merak uyandıramıyor. Çoçuğa böylesi kitaplar okuma alışkanlığı kazandıramaz sanırım. Ama onun ilgi alanlarına hitap eden içeriklerle bunu sağlayabilirsiniz. Yanardağlar, köpekbalıkları, araba tamiri
Hangi alan ilgisini çekiyorsa o içerikte okumalar ile keyifle devam edebilir.
Ödev konusunda da, ilk üç sınıfta A4 sayfasının yarısını aşmayacak kadar ev ödevi verilebiliyor ancak. Ülkemizde kural böyle. Bunu aşan bir ödevi çoçuğa yaptırmak bir kenara, böylesi ödev veriliyor olması başlı başına bir soruşturma konusu aslında. Sizin ödev yapma sorununuz ödevin miktarı ile ilgili miydi bilmiyorum, paylaşmak istedim ☺